пʼятниця, 17 квітня 2015 р.

Виховна година Життя – найцінніший дар Божий


Мета: Сформувати   розуміння цінності людського життя, як дару Божого. Розвивати усвідомлення потреби  дбати про життя та здоров’я своє та інших, розвивати усвідомлення того, що самогубство, наркоманія, алкоголізм, аборти та евтаназія є недопустимими явищами людського суспільства. Виховувати любов до себе, до інших, до Бога, розуміння відповідальності людини за життя і збереження довкілля
Обладнання: Біблія, роздавальний  матеріал, ілюстрований матеріал, відеофільми  
ХІД ВИХОВНОЇ ГОДИНИ
І. Метод «Мікрофон»
Життя – це …
ІІ . Розповідь учителя
 Не вбивай – так звучить шоста Заповідь Божа .Життя людині дає Бог – і тільки Богу воно належить. Смертній людині не дано вирішувати життєву долю іншої смертної людини
   Будь – яке вбивство: зброєю, дією, бездіяльністю чи словом , - смертельний гріх, за який месником стає сам Господь: «Мені належить помста. Я віддам», - каже Він.
  Першим людиновбивцею став Каїн, котрий посягнув на життя брата свого Авеля: «Кров брата твого голосить до Мене від землі: ти тепер проклятий на всій землі, що прийняла кров брата твого», - так сказав Господь Каїну.
  Винним у вбивстві виступає не лише сам убивця, а й той, хто засуджує до смерті невинного, і той, хто свідчить неправдиво для такого суду, і той, хто може порятувати від смерті, але не порятує, і той, хто визискує інших до втрати життєвих сил, і той, хто покриває душогубців – і ті чинять нові вбивства…
ІІІ.Робота  в парах  над  текстом  «Каїнова печать»»
   Прочитайте та обговоріть текст і дайте відповідь на такі запитання:
Які почуття викликав у вас прочитаний текст?
- Чи згідні ви з тим покаранням , яке присудив Бог Каїнові?
В народі кажуть, що братів не можна називати Каїн і Авель. Чи згідні ви з такою народною думкою?  Відповідь обгрунтуйте
       Каїн – перший син Адама і Єви. Ім’я таке дали йому, бо воно по – єврейськи означає «придбання». Бо Єва при народженні первістка сказала: «Придбала я людину від Господа»
   Від заздрощів та злоби Каїн убив свого брата Авеля. Авель – другий син Адама і Єви, чиє ім’я означає «подих» або «суєта»  - тому дещо перехідним, тимчасовим, майже непомітним виглядав він порівняно зі своїм братом
   Авель був скотарем, тоді як його брат Каїн – землеробом.І приносили вони жертву Богу. Авелеву жертву Бог прийняв з більшим задоволенням, аніж Каїнову. Справа була не в самій жертві, а в глибокій Авелевій вірі і Каїновому маловір’ї. Та Каїн цього не зрозумів і вбив свого брата.
  Так Авель став першою жертвою серед людей і першим мучеником віри…
   На запитання Господа : «Де Авель, брат твій?» , братовбивця Каїн сказав знамените: «Не знаю: хіба я сторож брату моєму?» А господні слова були: «Що ти зробив? Голос крові брата твого волає до мене із землі…»
   Кара господня стала по – Божому все мудрою: кожного, хто вбив би Каїна, чекала б семикратна помста. Тому Господь умістив знака на Каїні, щоб не вбив його хто випадково, коли зустріне
    Так і ходив Каїн до самої смерті з печаттю свого гріха, що виріс з його невір’я, заздрощів та злоби .
    Тож і кажуть: «Каїнова печать» - печать братовбивці…
ІV.Робота в групах
І  група  опрацьовує матеріл притчі «Жорстокий Ірод»
          Ірод був іудейським царем, коли Іудея належала Римській імперії, і було це на рубежі старої й нової ери. Тож саме на його правління припадає Різдво Христове в іудейському Вифлиємі.
  Відзначаючись дикою жорстокістю, Ірод, як тільки йому стало відомо про народження Ісуса, наказав убити всіх немовлят до двох років у Вифлиємі та поблизу нього. І за його наказом було винищено 14 тисяч безневинних дітей. Однак , серед них не було Божественного Немовляти, зате опинився син самого Ірода: так Бог покарав царя за його жорстокість
  А римський імператор Август, довідавшись про знищення Іродом немовлят, вигукнув: «Краще бути свинею Ірода, аніж його сином!»
 … З того часу «побиття немовлят» стало символом застосування безглуздої  й жорстокої сили безневинних і беззахисних людей
Запитання
- Які почуття викликав у вас цей текст?
Чи можна виправдати поступок Ірода?
ІІ група опрацьовує матеріал притчі   «Про злочинних виноградарів»
      Найняв господар виноградарів працювати на своєму винограднику, а сам від’їхав до маєтку свого
    Коли ж прийшла пора збирати врожай, послав він слуг до виноградарів, щоб узяти плоди нового врожаю
    Та виноградарі виявилися злочинцями і, щоб не давати плодів, убили господаревих слуг. З іншими слугами, котрих знову послав господар, учинили те ж сааме. Тоді господар надіслав свого єдиного сина спадкоємця всього майна і того виноградника , - з думкою, що не підніметься рука злочинних виноградарів на господаревого сина.
   Але злочинці й сина вбили, сподіваючись таким чином заволодіти всім виноградником.
   Тоді господар поїхав сам і покарав злочинних виноградарів, а виноградники доручив іншим робітникам – працьовитим і сумлінним
    Так і люди, коли до них приходили пророки, вони не вірили їм і вбивали їх; коли ж прийшов Син Божий – не визнали його і розіп’яли . Тож їх кара неминуча. А прощення і спасіння від Бога одержать тільки ті, хто не повинен ні в крові пророків, ні в розп’ятті Сина Божого, і в крові та бідах смертних людей 
Запитання
-         Які почуття викликав у вас цей текст?
    -  Чи можна виправдати поступок злочинних виноградарів?
V.Броунівський рух
Вчитель . Чотири смертні гріхи. Це такі гріхи, котрі вимагають помсти з Небес, бо здійснені вони не стільки в порушенні Божих Заповідей, скільки проти Господа Бога. Давайте ми опрацюємо цей матеріал, а отримані знання передамо своїм однокласникам. На опрацювання картки дається 3 хвилини, потім представник групи переходить в наступну і розповідає зміст картки і так далі, доки він не прйде в свою групу.
І картка  Навмисне вбивство
    Життя людині дароване Богом, і тільки Богу воно належить, і лише Він може його відібрати
   Людині ж не дано права ніяким чином позбавляти життя іншу людину. Ні смертельною зброєю, ні злочинною дією, ні лихим словом, ні підступним замислом – бо все це буде навмисним убивством.
   Людиновбивство – це гріх проти Бога, і тому месником за вбивство людини виступає сам Бог. «Мені належить помста. Я віддам, каже Господь», - так записано в Святому Письмі.
ІІ картка . Кривда каліки, вдови, сироти
 Рука Божа лежить на всіх нас, але особливо пильно Господь турбується про калік, вдів та сиріт, їх ще називають «убогими людьми», тобто такими, які в Бога під надзвичайним наглядом.
 Скривджені долею, ці люди не можуть бути скривдженими ще й іншими людьми. Кривдити вбогу людину – це посягати на Божу руку, яка по –
особливому на цій людині лежить.
  На каліці, вдові, сироті – Божий перст, а тому, вони – недоторканні
 А ще всі вбогі люди – то випробування нашого милосердя, нашої духовної чистоти і душевної щедрості
ІІІ картка. Содомський гріх
    Сотворив Бог для світу першу людину – Адама, а для Адама – Єву. І, незважаючи на їх первородний гріх, подарував Землю, вміння трудитись і здатність любити та народжувати дітей.
  Кожен, народжений в любові чоловіка і жінки , - дитя Боже. А все інше, що може бути між чоловіком і чоловіком, між жінкою та жінкою, або між худобою і людиною, до чого допустились жителі Содому і Гомори, - те богопротивне і непростиме гріховне зло…
ІV картка .Невиплата заслуженої платні
 Велів Господь Адамові « в поті чола здобувати хліб насущний». В цьому повелінні було не так визначення кари за вчинений гріх, як вказано на джерело життєіснування – винагородою за пролитий в праці піт стає хліб щоденний.
 Святе Письмо зазначає: кожному – за плодами праці його. Не віддати людині за її працю – це вчинити гріх не проти людини, а проти її Творця. Бо Господь дав людині єдиний засіб до існування – працю в поті чола свого, за яку належить достойна платня.
 Позбавити людину заслуженої платні –  рівносильно позбавленню її життя, бо цим знищується єдино справедливий засіб до існування. Тому – це – гріх, не менший навмисного вбивства
VІ.  Бесіда
- Які ваші очікування від уроку справдились?
- Що нового ви дізнались на уроці?
- Чому є важливою Заповідь Божа «Не вбий»?
- На скільки дана Заповідь актуальна в сучасному житті?
VІІ. Заключне слово вчителя
     Всеблагий Бог, караючи Адама і Єву за гріхопадіння, дарував їм Землю і священний обов’язок в поті чола свого добувати хліб насущний. Це означало: здобути хліб без поту з чола свого – гріх перед Богом.
  Все милостивий Бог, не залишаючи Адама і Єву після їх гріхопадіння, дарував їм життя і священне право народжувати дітей.
  Це означало: не дати життя, яке маєш дати, або забрати життя, яке не дарував, - неокупний гріх перед Богом
  Тож остерігайся найстрашнішого гріха – начала і вінця всіх гріхів – не відбирай хліба і не посягай на життя





Немає коментарів:

Дописати коментар